Results 1 to 5 of 5

Thread: !Ghid! -- Amplasarea Ward-urilor Detaliat --

  1. #1
    Safelist Member ^ILoveMyWallet^'s Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Romania, Ploiesti
    Posts
    553

    !Ghid! -- Amplasarea Ward-urilor Detaliat --

    Ghid Detaliat Despre Amplasarea Wardurilor



    I. Introducere
    II. De ce trebuie folosite wardurile intr-un meci de DotA
    III. Schema
    IV. Locatii pentru Observer Ward
    ..1. Inainte de a se spawna creepi
    ..2. Linia de mijloc
    ..3. Dupa inceput
    ....3.1 Sus
    ....3.2 Jos
    ....3.3 Mijloc
    ....3.4 Padurea Sentinel
    ....3.5 Locul runei de jos
    ....3.6 Padurea Scourge
    ....3.7 Alte wards
    ....3.8 Amplasamente ale Wardurilor in baza
    ......3.8.1 Warduri pentru baza Sentinel
    ......3.8.2 Warduri pentru baza scourge
    V. Locatii pentru Sentry ward
    ..1. Jungla Sentinel & Locul runei de jos
    ..2. Locul runei de sus
    VI. Prezentare Generala
    ..1. Sfaturi aleatoare
    ..2. Amplasarea Wardurilor in diferite etape ale jocului


    I. Introducere


    Pentru o perioada de timp am jucat destul de mult ca rol Warder/Support/Ganker. Aceast fapt este ceea ce mi-a permis sa-mi dezvolt o bogata experienta in acest domeniu al DotA si deoarece m-am straduit sa imi imbunatatesc stilul în mod constant acum pot spune ca stiu tot ce ar trebui sa stie cineva despre warding. Acesta este un motiv pentru care am hotarat sa scriu acest ghid. Un alt motiv este ca aceste "forum-uri" duc lipsa unui ghid actualizat despre warding.

    Toate acestea m-au propulsat in a scrie un ghid detaliat privind wardingul într-un joc competitiv si de fapt, sa încep sa lucrez la el.

    NU voi discuta modul de a contracara eroii invizibil. Unicul scop este de a demonstra si explica cum sa pozitionezi Wardurile si cum sa le contracarezi.


    II. De ce sa folosim wards?


    Raspunsul este "pentru a avea viziunea locurilor cheie pe harta". Definitia notiunii de "locuri cheie pe harta" cu toate acestea, se modifica în functie de modul în care jocul progreseaza. Acele locuri "cheie de pe harta" de foarte multe ori va dezvaluie posibile gankuri ale oponentilor, ce runa tocmai a fost spawnata si poate, de asemenea, prin viziunea de observare furnizata, sa permita chiar echipei tale sa porneasca un gank catre un erou inamic fara ca acesta sa aibe cel mai mic habar.

    Având în vedere ca echipa opusa va plasa warduri pe harta pentru exact aceleasi motive, va veti dori sa scapati de ele - din cauza acestui motiv exista Sentry Wards. Ocazional, Sentry Wards sunt de asemenea folosite pentru a contracara unitati invizibile, dar inca de cand a aparut Dust Of Appearance, jucatorii au inceput sa foloseasca Sentry Wards numai si numai pentru a contracara Observer Wardurile adversarilor.


    III. Schema


    În fiecare joc, este extrem de important sa se numeasca un warder principal, sau sa fie numiti doi-trei co-warderi, care se ajuta reciproc cu cumpararea si plasarea wardurilor.

    Cel mai adesea, acest rol este atribuit eroilor cum ar fi Warlock, Lich, Lion, Vengeful Spirit, Zeus, Crystal Maiden, Ezalor, Chen, Puck etc. - în general, eroi carora nu le trebuie anumite iteme importante pentru a fi eficienti. Cred ca nu este surprinzator faptul ca toti eroii de mai sus sunt adesea banned sau picked într-un joc competitiv.

    De indata ce acestea au fost stabilite, urmatorul pas este de a distribui unui erou rolul de a cumpara Animal Courier(Chicken).De ce este gaina importanta? Pai, este extrem de folositoare in early game (si nu numai) pentru a transporta warduri sau iteme de tot felul catre eroi, fara ca acestia sa piarda timp pretios pe drum sau experienta. Este recomandat sa upgradati gaina la Flying Courier (vultur), in primul rand fiindca este mult mai rapida, dar si pentru ca poate fi invulnerabila (pentru o scurta perioada de timp) atacurilor inamicului si chiar poate fi folosita pendru a descoperii anumite locatii inainte ca tu sa amplasezi warduri, pentru a evita sa dai nas in nas cu inamicii.

    Acum deja am mers prea departe, dar sa revenim. Lasati-ma sa va arat toate locurile comune sau mai putin comune de amplasare a wardurilor, inainte de a ne reintoarce la motivele pentru care se afla pozitionate acolo.


    IV. Locatii pentru Observer Ward


    Din cel putin trei sisteme diferite de prezentare a locatiilor pentru Observer Ward (toate locatiile de la stânga la dreapta / ce tin de amplitudine / prin introducerea in joc, de obicei, in functie ce acesta progreseaza), am ales ultima varianta, deoarece va demonstra de asemenea parcursul obisnuit al unui joc normal, într-un anumit fel, facând astfel sa fie m-ai usor de înteles.


    1. Inainte de a se spawna creepi


    Înainte ca orice creep sa fie spawnat, ambele parti merg de obicei si blocheaza taberele neutrale de creepi pentru a preveni pulling (= atragerea atentiei creepilor echipei tale catre creepi neutrali, tragând astfel creepi echipei adverse mai aproape de turnul tau de pe linie). Mentinerea creepilor mai aproape de turnul tau este un avantaj enorm în early game, deoarece face gankul inamicilor mult mai dificil de realizat si va permite sa farmati relativ destul de usor. Întrucât adversarii nu vor ca tu sa faci asta, ei vor bloca tabara creepilor neutrali de tragere,pentru a anula avantajele aduse altfel.


    Echipa Scourge va incerca, de obicei, sa puna un ward pe runa si sa blocheze cu cel de-al doilea in felul urmator:








    Echipa Sentinel va incerca, de obicei, sa puna un ward pe runa si sa blocheze cu cel de-al doilea in felul urmator:








    2. Linia de mijloc


    Linia de mijloc (mid lane) este in majoritatea cazurilor linia unde va fi amplasat un erou solo si sau eroul principal de lategame. Ocazional, acel erou are de infruntat o linie dubla. Din cauza aceasta echipele au tendinta de a plasa warduri pe linia de mijloc, astfel ca acestea ofera viziune completa a partii opuse a râului si dealului, de obicei (sau mai ales) atunci când acolo se afla pozitionati eroi cum ar fi Zeus, Tinker, Shadowfiend etc. Motivul pentru a avea viziune este acela de a fi în masura (în cazul lui Shadowfiend, de asemenea, cu acuratete) sa arunci spelluri (nukes) catre adversar, sansa de a le pozitiona corect, astfel incat inamicul sa primeasca dmg, fiind mai mare. De asemenea aceste warduri pot fi un factor decisiv in lupta pentru dominare a liniei - si pentru a evita gankurile primite fie din partea de sus sau de jos.







    3. Dupa inceput


    Acest capitol vorbeste despre Wardurile care nu trebuie sa intre în joc chiar imediat, ci un pic mai târziu - 10-15 minute dupa începerea meciului - atunci când jocul lasa perioada de început (early game) de o parte si intra în perioada de mijloc (middle game). Aceste Warduri ajuta la evitarea gankurilor, la contracararea acestora, ajuta la propriile gankuri, ajuta la împinge liniilor, distrugerea turnurilor si au un rol important in al ucide pe Roshan in liniste.


    3.1 Sus







    3.2 Jos







    3.3 Mijloc








    3.4 Padurea Sentinel







    3.5 Locul runei de jos








    3.6 Padurea Scourge



    Last edited by ^ILoveMyWallet^; 14th September 2010 at 08:17 PM.

  2. #2
    Safelist Member ^ILoveMyWallet^'s Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Romania, Ploiesti
    Posts
    553





    V. Locatii pentru Sentry Ward


    Daca a-ti citit capitolul privind locatiile Observer Wardurilor, ar trebui sa va fie foarte. Lucrul despre Sentry Ward este ca, în majoritatea situatiilor, într-adevar tot ce trebuie sa faci este sa plasezi un Sentry Ward in locul unde credeti ca adversarul a amplasat Observer Wardurile echipei sale si apoi sa le distrugeti. Deoarece stiu ca a-ti citit capitolul despre Observer Wards, ar trebui sa fie floare la ureche pentru voi sa ghiciti locul în care adversarul a pus propriile Observer Warduri.

    Pozitii în care a-ti pune Sentry Wards, într-o zona în care va asteptati ca Observer Wardurile adversarului fie plasate, sunt:


    1. Jungla Sentinel & Locul runei de jos








    2. Locul runei de sus






    VI. Prezentare Generala


    Acest lucru este aici, pentru a va avertiza sa nu va duceti si sa amplasati Warduri peste tot pe harta, fara nici un sens si facand mai mult rau decat bine, neluand in seama caracteristicile principale pe care Observer si Sentry Wardurile le poseda.


    Observer Wards:
    - Costul: 200 gold
    - 1 pachet este format din 2 Observer Warduri
    - Numarul maxim de pachete disponibile la un moment dat: 2 (un total de 4 Observer Wards)
    - Perioada de refacere (cooldown): 6 minute
    - Durata: 6 minute
    - Distanta de vedere (Sight range): 1800 range, zi si noapte, indiferent de timp

    Sentry Wards:
    - Costul: 200 gold
    - 1 pachet este format din 2 Sentry Warduri
    - Numar nelimitat de Sentry Wards diponibil la shop
    - Perioada de refacere (cooldown): prea scurta pentru a fi importanta
    - Durata: 3 minute
    - Distanta de vedere (sight range): viziune extrem de limitata, 800 range, detecteaza orice (invizibilitate)


    1. Sfaturi aleatoare


    Dupa cum se poate judeca dupa numere, puteti avea un numar maxim de patru Observer Wards plasate pe harta, în acelasi timp. Cu toate acestea, în cazul în care ati cumparat patru Observer Wards (2 pachete) si le puneti, acestea vor expira în sase minute si apoi (cand acestea expira) va fi doar posibilitatea de a cumpara doar un pachet din acestea (datorita cooldownului), deci, într-adevar ar trebui sa fi-ti atenti cu tot ceea ce priveste alegerea pozitiilor de amplasare a Wardurilor, pentru a acoperi cele mai importante zone ale hartii.

    Un alt sfat, care merge dincolo de repertoriul Warding-ului este faptul ca, în cazul în care eroul tau de sprijin nu moare mult, sau chiar deloc, el / ea va fi probabil in stare sa produca o viziune mult mai consistenta, prin cumpararea si amplasarea Wardurilor decat un supporter feeder. Un indiciu rapid pentru aceasta este faptul ca a-ti putea câstiga 67 gold pe minut, indiferent de ce erou joci. O scurta ecuatie 67 × 3 = 201 gold astfel ca, daca tu chiar ramâi în viata timp de trei minute fara sa cumperi nimic si sau sa farmezi, va puteti permite un pachet fie de Observer sau Sentry Wards.
    Motivul pentru care spun aceste sfaturi depaseste repertoriul Warding-ului, si este acela ca, daca nu mor prea mult (sau deloc), va ve-ti permite mult mai usor itemele cele mai necesare - iteme care cresc sansa de supravietuire a dumneavoastra, care va va ajuta sa supravietuiti mai mult si asa mai departe.



    2. Amplasarea Wardurilor in diferite etape ale jocului


    Mai ales în ultima vreme strategiile "ganking" sunt la mare cautare, in timp ce strategiile "late game" rareori au succes. Acesta este unul dintre motivele pentru care este important sa avem harta plina de Wards tot timpul, deoarece nu exista ganking eficient fara viziune. La rândul sau, viziunea, de asemenea, contribuie la evitarea gankurilor echipei opuse. Daca gankurile echipei merg destul de bine, nu ar trebui sa aveti nici o problema in a avea suficienti bani pentru a cumpara Wards si pentru a le plasa.
    De asemenea, trebuie sa verifici si sa pui întotdeauna Wardurile în locatii avantajoase incât atunci cand jocul progreseaza echipa sa aibe viziune acolo unde ii trebuie, de exemplu: nu aveti de ce sa puneti Wards în baza inamica, daca abia a început jocul si echipa ta se afla inca pe linii (ne fiind distrus niciun turn). De ce? Pur si simplu fiindca nu este de ajutor si exista alte pozitii avantajoase ce ar putea fi cruciale pentru a reusi sa domini inceputul unui joc. Si asa mai departe.. Viziunea bazei inamice in late game (pentru un posibil push) este mult mai importanta decat viziunea unei bucati din rau.
    Cel mai important este sa folositi propriul creier si sa ganditi inainte de a amplasa un Ward pe harta. De asemenea va puteti consulta cu coechipierii pentru a alege o pozitie cat mai buna.
    Pozitiile de amplasare a Wardurilor prezentate mai sus nu sunt toate, variantele fiind nenumarate, cele selectate si prezentate sunt cele mai importante.


    - Edited by ^iLoveMyWallet^ -
    - Originally posted by Heldarion -


    Dupa o munca de 2 zile de traducere si editare a ghidului, a iesit ce puteti vedea mai sus. Sper sa nu fi comis vreo greseala mare in traducere/editare. Daca apare asa ceva imi puteti semnala printr-un reply si eu voi incerca sa corectez cat mai repede posibil.
    Multumesc. :-)

  3. #3
    Safelist Member DRG-'s Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Bacau
    Age
    33
    Posts
    3,117
    Gj, foarte util.
    [url]http://eurobattle.net/showthread.php?t=78650[/url]
    --> asta e si mai util.




    https://www.youtube.com/user/DrG2bad >>>>>>> Check out Pubbing with DRG and some game casts. Like subscribe & enjoy !

  4. #4
    Safelist Member ^ILoveMyWallet^'s Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Romania, Ploiesti
    Posts
    553
    Ma bucur ca iti place..
    Dar, despre chestia cu celalalt guide, problema este ca e scris in engleza.. si nu cred ca toti jucatorii de pe romania stiu foarte bine engleza si in unele cazuri poate chiar deloc..

    De asemenea multi multi jucatori de pe RO au o mare problema cu supporting/warding/etc .... si prin asta ma refer ca sunt si persoane care nu prea stiu nimic despre acest lucru. Asa ca banuiesc ca macar de ar citi ei ceva de prin ghidu asta si tot ar avea foarte multe de invatat :-)

  5. #5
    Safelist Member DRG-'s Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Bacau
    Age
    33
    Posts
    3,117
    Desi foarte util, cel mai bine inveti prin practica. Eu m-am uitat peste linku ala care l-am pus eu de cateva ori si nu am retinut chiar toate locatiile. Repetita e mama invataturii




    https://www.youtube.com/user/DrG2bad >>>>>>> Check out Pubbing with DRG and some game casts. Like subscribe & enjoy !

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Affiliates